Спорт

Ігри для тренінгу, розминки, творчі вправи

Бізнес-тренер вміє подолати бар’єри, з якими приходять люди на тренінг, створити ситуацію, в якій учасники будуть відкриті новому і захочуть спробувати нові форми поведінки, почути інших, побачити себе з боку. Якісні тренінги та ігрові форми навчання для співробітників неможливі без залучення.

Підтримують залученість персоналу і вбудовані в тренінги міні ділові ігри, розминки і творчі вправи. Нижче невелика колекція.

Ігри для тренінгу

Ігри у ході тренінгу проводять з різною метою, але крім основної мети при грамотному використанні вони завжди підвищують залученість персоналу і ефективність навчання.

Ігри для самопрезентації спочатку тренінгу

Ігри для тренінгу на початку заходу, які допомагають учасникам познайомитися.

Сніжний ком. Ми вже цю гру як гру для знайомства в шляху і на початку тімбілдінга. Її можна використовувати на початку тренінгу. Учасник називає своє ім’я і розповідає про себе або озвучує важливий для себе тезу. Наступний учасник переказує, називає себе і озвучує інформацію про себе, наступний називає попереднє і додає інформацію про себе. Учасники можуть додавати від себе яскраві характеристики учасників. Інформації стає все більше і більше – сніжний ком. Гра допомагає освоїти прийом самопрезентації і познайомити учасників або розкрити їх більше, якщо вони вже знайомі. Знайомі між собою учасники можуть, наприклад, ділитися своїм відношенням до обговорюваної на тренінгу темі. Варіантів багато.

Шов назад голку. Схоже на «Сніжний ком», але кожен наступний учасник повторює лише те, що сказав попередній, що передував його учасник. У такому разі учасники можуть розповісти про себе більше.

Естафета. Учасники по черзі розповідають про себе та свої очікування від тренінгу. Якщо зібралися знайомі між собою, можна побудувати гру трохи інакше: кожен розповідає про «сусідньому» учасника. Така гра для тренінгу підбадьорить кожного присутнього – ніколи не знаєш, що про тебе скаже колега, це не дозволяє залишатися байдужим.

Спаринг. Учасники діляться на пари і обмінюються між собою самопрезентационной інформацією, після чого представляють один одного.

Хто мене представив. Можна скомбінувати самопрезентацію і презентацію колеги. Учасники сідають у коло. Перший розповідає про себе і про сусідньому учасника. «Сусід» доповнює сказане про себе і розповідає про те, хто його представив.

Візьми серветок. Тренер пропонує кожному учаснику взяти трохи паперових серветок, після чого той розповідає про себе стільки фактів, скільки серветок він взяв. Гра знайомить учасників і розряджає атмосферу. Можна ділитися інформацією про себе, але і думками або випадками з життя щодо теми тренінгу.

Ігри на початку тренінгу або до тренінгу

Я сподіваюся, я побоююся. Тренер просить учасників записати на листочку про своїх надіях щодо тренінгу і про свої побоювання. Підписувати листочки не потрібно. Тренер зачитує записки і обговорює з групою, як домогтися, щоб всі ці надійні виправдалися, а побоювання не підтвердилися.

Лист собі. Гра стимулює рефлексію учасників щодо своїх цілей. Кожен учасник перед тренінгом отримує конверт з назвою тренінгу, датою проведення і символікою. Учасники підписують свої конверти – це підвищує відповідальність за свої слова. Ні чистому аркуші потрібно описати свої очікування від тренінгу. Конверт надійно запечатується і скресає наприкінці тренінгу, щоб звірити очікування з отриманим результатом. При бажанні в кінці тренінгу можна поділитися своїми очікуваннями і тим, наскільки вони виправдалися.

Ігри-розминки в ході тренінгу

Час від часу потрібно розім’ятися. Ігри можуть скинути напругу і внутрішню скутість. Від правильно підібраної ігри для тренінгу залежить ефективність навчання.

Броунівський рух. Під музику учасники просто переміщаються по кімнаті. Ведучий називає цифру і учасники повинні взятися за руки, утворивши коло з зазначеного провідним кількості учасників. Якщо учасникам заборонити розмовляти, вийде ще веселіше.

Камінь у ваш город. Гра для тренінгу, зміцнююча командна взаємодія. Групу поділяють на дві команди. Одну команду просять уявити, що перед нею лежить великий камінь, його потрібно підняти всім разом і кинути подалі, можна в бік противника. Брати участь повинні всі. Перемагає група, яка більш яскраво продемонструвала взаємодія з уявним каменем. З каменем можна зробити що завгодно. Оцінювати може незалежна людина. Таку гру вдало знімати на

Дотримання інструкції. Гра для розминки, її вдало використовувати після кава-брейку. Вся група повинна зробити завдання одночасно, чим швидше, тим краще. Можна змагатися групами. Завдання – строго слідувати інструкції, яку кожен отримує. Перевіряємо вміння строго слідувати інструкції.

У кожного учасника інструкція і ручка. Зміст інструкції:

  • Перед тим, як що-небудь зробити, уважно все прочитайте.
  • Напишіть ваше ім’я в правому верхньому куті аркуша.
  • Обведіть ваше ім’я.
  • У лівому верхньому куті намалюйте п’ять маленьких квадратів.
  • У кожному квадраті поставте хрестик.
  • Напишіть своє прізвище у верхній частині аркуша.
  • Під вашим іменем у правому верхньому кутку напишіть номер свого телефону або число 100.
  • Пошепки скажіть номер, який ви написали.
  • Обведіть номер.
  • Поставте хрестик у лівому нижньому куті аркуша.
  • Обведіть цей знак трикутником.
  • Своїм звичайним голосом порахуйте вголос у зворотному порядку від 10 до 1.
  • Укладіть в прямокутник слово «кут» в пропозиції № 4.
  • У верхній частині аркуша проробіть вістрям олівця або ручки три маленькі дірочки.
  • Голосно крикніть: «Я майже закінчив (закінчила)! » Тепер, коли ви уважно прочитали, виконайте тільки завдання 1 і 2.

Кенгуру. Весела розминка, яка обов’язково підбадьорить всю групу. Розслабляє учасників, допомагає їм відчувати себе вільно і відкрито. Одному учаснику, бажано розкріпаченому і володіє артистичними здібностями, пропонують вийти з кімнати. Там він отримує інструкцію зображати кенгуру, поки група не вгадає, кого він зображує. Групі дається інструкція протягом хвилин п’яти робити вигляд, що їм незрозуміло, кого зображує колега. Група повинна називати будь-яких тварин, тільки не кенгуру. Такі ігри для тренінгу добре запам’ятовуються, а

Головоломки та задачки на кмітливість

Якщо після перерви хтось затримується, можна провести інтелектуальну розминку.

Загадка-жарт «Під час приливу». Недалеко від берега стоїть корабель зі спущеною до води мотузяною драбиною вздовж борту. Біля сходів 10 сходинок. Відстань між сходинками 30 див. Сама нижня сходинка торкається поверхні води. Океан сьогодні дуже спокійний, але починається приплив, який піднімає воду за годину на 15 див. Через скільки часу покриється водою третя сходинка мотузкової драбинки?

Відповідь. Вода не дійде до третьої сходинки, оскільки разом з водою підніметься і корабель з драбинкою.

Правда і брехня. В одній країні є два міста. У першому живуть тільки люди, які завжди кажуть правду, в іншому – тільки ті, хто завжди бреше. Всі вони ходять один до одного в гості, тобто в будь-якому з цих двох міст можна зустріти як чесної людини, так і брехуна. Припустимо, ви опинилися в одному з цих міст. Як, задавши одне-єдине питання першому зустрічному, визначити, в яке місто ви потрапили в місто чесних або в місто брехунів?

Відповідь. Треба просто запитати будь-якого: «А ви місцевий? » У місті Правда почуєш відповідь «так», у місті Брехня – «ні».

Загадка Ейнштейна. Автор загадки Альберт Ейнштейн. Він придумав її ще на початку минулого століття і був упевнений, що 98% людей не зможуть її вирішити. Відсоток з тих пір не змінився. Це класична загадка, яку хоча б раз повинен спробувати розгадати кожен.

1. Є п’ять будинків різного кольору: червоний, зелений, білий, жовтий і синій.

2. У кожному живе осіб певної національності: німець, швед, датчанин, норвежець і англієць.

3. Кожен з них п’є один вид напоїв, курить одну марку сигарет і тримає одне домашнє тварина.

4. Кожен з людей унікальний в межах групи (напій, марка сигарет, тварина не повторюються! ).

Питання: «У кого вдома живе рибка? » У ваших пошуках вам допоможуть наступні ключі:

1. Англієць живе в червоному будинку.

2. Швед тримає собаку.

3. Данець п’є чай.

4. Зелений будинок – зліва від білого.

5. Його мешканець п’є каву.

6. Курець Pall Mall тримає пташку.

7. Мешканець будинку, що знаходиться в середині, п’є молоко.

8. Мешканець жовтого будинку курить Dunhill.

9. Норвежець живе в першому будинку.

10. Курець Marlboro живе поруч з власником кота.

11. Власник коня живе поруч з курцем Dunhill.

12. Курець Winfield п’є пиво.

13. Будинок норвежця – поруч з синім будинком.

14. Німець курить Rothmans.

15. Курець Marlboro живе поруч з тим, хто п’є воду.

Відповідь. У німця.

Передай предмет. Учасники передають один одному якийсь предмет. Ручку або м’ячик. Завдання – передати предмет якимось чином чи способом, який би не повторювався. Гра підвищує концентрацію уваги, оживляє, веселить.

Ігри для тренінгу можуть бути різними. Хороший тренер знає їх безліч і знає, яку і в якому випадку застосувати більш доречно й корисно.